Помага ли менталната аритметика в училище?

Позната в цял свят като скоростна математика тази дисциплина бавно, но сигурно намира своето място по всички краища, равнища и организации.

Базирана на прастари методи на изчисление и поразително много приличаща на непреходната ведическа математика менталната аритметика е нашата машина на времето. Няколко хилядолетия по-рано решения на всички належащи проблеми мъдрите хора са намирали чрез ума, креативността и, разбира се – аритметиката.

Amakids.bg-MentalnaAritmetika-AnglijskiEzik-GooglePlay-AppStore-blog_040924-23-32-05948100

Случаен ли е този факт?

Всепризната е тезата, че всичко около нас е било и ще бъде неотменно свързано с принципите на математиката – от точните, през естествените до хуманитарните науки.

И понеже обичаме да казваме, че новото е доброто старо ние често намираме ново богатство в старите принципи. Защото тези принципи са ръководили света от най-стари времена.

И все пак – имат ли тези умения обоснован смисъл и място в ерата на технологиит

Ползите за цялостното развитие

Училището е вторият дом на децата ни.

Колко ефективно ще прекарват времето си там през годините определя кои ще бъдат те впоследствие. За това и тази роля не бива да бъде подценявана. А напротив – приотизирана.

Заниманията по ментална аритметика в АМАКидс умножава ползите на времето прекарано в училище. Школовката, получена през времето, прекарано във водени занимания оставя своя траен отпечатък върху:

  • Когнитивната мощ – резултатът от съвместната работа между треньор и дете подобряват начините на функциониране на мисловната дейност. Хармонизирането на всички мисловни центрове позволяват холистичен подход при обработка на информация от всякакъв тип.

  • Повишен капацитет за възприемане на информация – сложното наглед изпълнение на аритметични операции за единица време е всъщност добре отработен стъпков процес, който впряга фини умения като концентрация, анализ, памет, овладяване на емоциите. Веднъж усъвършенствани, тези умения са универсално лекарство във всички академични поприща.
  • Дисциплината – приучаването към ежедневни работни навици, задължително условие за успех в курса по ментална аритметика, е заявка за повишена способност към адаптация във всяка работна среда.

  • Практическото приложение – въпреки наличието на много на брой и различни по вид електронни устройства, които извършват калкулации вместо нас умението за бързо смятане е все още ценено “оръжие” в училище.

  • Любознателността – веднъж преодоляло собствените си ограничения детето чувства, че може и иска повече. А училището – то е достатъчно цветно, за да привлече отвореното съзнание на малкия човек. С тази съществена разлика, че той вече ще бъде въоръжен с добре смазана машина за постигане на успехи.

  • Поведенческите аспекти – както у дома, така и на вън или в училище децата трябва да правят връзка между средата и подходящото поведение. Тъй като резултатите по ментална аритметика са преди всичко и следствие на правилна нагласа децата започват бързо да разпознават, и прилагат адекватното за тях поведение, което води до резултати. И в техния свят максимата остава валидна – “Целта опрадвава средствата”.

 

Трудности и как да намираме решения

Възможно ли е формулата зад всеки успех да изключва трудностите като съставка? Ако кажем “Да” може би няма да бъдем обективни.

Трудностите могат да бъдат сведени до минимум само ако:

  • Изграждаме добри навици – и с тях заместваме други стари и вредни такива. Запомнете, навикът се замества с друг, той не се изпарява от самосебе си.

  • Залагаме на упоритост – по-лесно е да се каже, отколкото да се приведе в действие. И все пак, какво сме готови да жертваме в името на най-ценното житейско качество?

  • Работим за резултати – Резултатите са единствено междинна спирка, никога не и последна. Там е мястото, на който спираме да отдъхнем, да осъзнаем, че това има смисъл и да не забравим да се потупаме по рамото. Мотивацията има значение.

  • Справяне със себе си – и децата го знаят, когато чувствам, че “не мога” няма сила, която да ме помръдне. Наша задача като родители е да намерим този допълнителен стимул, който прави чудеса в трудни моменти (емпатичен разговор, забавна дейност, друг вид морална награда).

  • Мисия “намери време” – вероятно скоро няма да получим ударна доза от него. Периодичното преразпределяне на ежедневните задължения понякога помага. Особено, когато насреща си имаме кауза.

Резултатите от профилиране в курса по ментална аритметика са високи. Интелектуалният тласък е видим и за просто око, в който и център на академия АМАКидс да се намирате по света.

Да направиш правилен избор и инвестираш в допълнително обучение, в обкръжаващия ни, пълен с възможности свят, не е лесна задача.

Лесно е, когато знаеш какво е важно. А когато детето се прибира с усмивка вече не се колебаеш!