Деница, която възпитава в осъзнатост.
1. Представи се.
Деница Иванова, майка на Алина Иванова, 4 г. 10 м.
2. С какво спечелихме твоето доверие?
След първоначална връзка с екипа на АМАКидс, получих отговори на зададените въпроси, коректно отношение, навременна обратна връзка и комуникация, както бе обещано по време на проведените телефонни разговори, online (презентация) и на живо (пробен урок).
3. Какви надежди възлагаш на обучението по Ментална аритметика, и какво ви даде досега?
Възложени надежди:
- Развиване на логическо мислене;
- Подобряване на паметта и развиване на въображението;
- Контакт с различен кръг от хора; комуникация на различни теми, различен подход на
- общуване;
- Изграждане на полезен навик за упражнение, учене, полагане на усилие – различен тип игра.
Наблюденията ми към момента:
- Подобрена памет – по-добро представяне при игри от тип „memory“;
- Желание за справяне с трудности и полагане на усилие – изисква системност и подкрепа от родителя;
- Повишено самочувствие; удовлетворение от постигнатите цели.
4. Пред какви предизвикателства се изправихте ти и твоето дете свързани с курса на обучение?
Неразбиране на материята и нежелание за разбиране на материята;
- „Не мога!“, последвано от отказ и липса на желание за справяне със задачите/трудностите;
- Намиране на баланс между „забавления и задължения“ при самостоятелната подготовка вкъщи;
- Изисква време, търпение и усилие да вмъкнеш допълнително занимание от този характер.
5. Управляваш ли времето на детето си, ако да – как?
Да. Поставени са относителни граници за извършване на различни дейности с цел развиване на самостоятелност, подобряване на уменията и поемане на отговорност за (не-)извършените действия. Ако/когато времето бъде просрочено и наваксването стане невъзможно, това се случва за сметка на друга дейност, която бива пропусната.
6. “Страшилище” или забавна домашна тренировка по ментална аритметика – какво ви костваше в последните 9 месеца да бъдете толкова системни в изпълнение на домашните?
И двете.
Коства усилие и труд, време, разбиране (изпълнение, но не на всяка цена), спокойствие и добро отношение; много разговори, търпение и помощ, когато е нужно. Вяра във възможностите, мотивация и стимул. Всички те са развиващи се спътници в процеса на работа, а не еднократни действия.
Старая се упражненията вкъщи да завършват позитивно и с удовлетворение, въпреки трудностите по пътя.
7. Какъв родител си?
Старателен. Опитвам се да бъда балансирана, да давам личен пример. Обяснявам, давам отговори и провокирам с различни въпроси. Сарая се да възпитам в детето си вяра в собствените възможности, чувство за отговорност, самостоятелност и умение за вземане на решения, съобразени с възрастта.
Родителят се учи от и заедно с детето си.
8. В кое откриваш по-дълбок житейски смисъл – в достигане до “първото място” или в уроците от неуспеха?
В пътя, който се изминава, в стремеж към достигане на първото („своето“) място.
9. Твоята дефиниция на следните три думи:
- ЦЕЛ: Какво искам да постигна? Къде искам да бъда?
- ЛИЧЕН ПРИМЕР: Как искам да го постигна?
- ТЪРПЕНИЕ: Скъпоценност.