Развитие без граници
02.08.2019
Сподели: 0
  • Facebook
62

Историята на менталната аритметика

Когато родителите за първи път се запознават с този начин на развитие на детския интелект- занимания по менталната аритметика, историята на възникването на този нетрадиционен подход ги интригува наравно с въпроса за ефективността и ефикасността на тази техника. Историята на създаването на ментална аритметика е много древна и интересна.

История на възникване

Историята на менталната аритметика води началото си от древна Гърция и Месопотамия (преди около 5000 хиляди години). Тогава се създава този невероятен метод, който стимулира развитието на двете полукълба на мозъка, позволява ни да развием памет, внимание и словесно броене и водиндо фантастични резултати.

Методът се основава на пресмятане с помощта на древно сметало абакус. В Китай те се наричат ​​суанпан, а в Япония - соробан. Това е най-важният инструмент, който е проектиран така, че хората да се научат да броят бързо и правилно. Можем да кажем, че абакусът е прародител на съвременен калкулатор. Калкулаторът обаче не развива интелигентността и не предразполага човек да разсъждава,докато абакусът е проектиран по такъв начин, че способността да се пресмята посредством него тренира мозъка, развива невронни връзки между двете полукълба, повишава креативността и интелигентността.

В много азиатски страни менталната аритметика е задължителен предмет, който децата изучават в училище. Много активно се прилагат техниката на ментална аритметика в Турция, Казахстан, Малайзия и страните от Северна Америка. В Русия , вече от няколко години, AMAKids активно се разпространява, благодарение на което хиляди деца в цялата страна имат възможност да се включат в ментална аритметика и да развиват своя интелект.

Историята на менталната аритметика

Как се работи с абакус

Ментална аритметика и историята на нейното възникване е неразривно свързана с абака. На външен вид абакът изглежда като правоъгълник с вертикални редове (тринадесет, но има и пресечен абак с по-малко редове), разделен от дълга хоризонтална планка(пътечка). Във всеки ред на абакуса има пет топчета: горното топче е числото пет (както японците го наричат „небеснон топче“), а под планката са четири „земни“ топчета, всяко от които е равно на цифрата едно.

Когато децата започват да се занимават с ментална аритметика треньорите със сигурност ще им разкажат историята на появата на техниката и абакуса. Важно и интересно е родителите и децата да знаят защо този прост, но много ефективен инструмент за устно смятане  помага не само да решават математически примери, но и да развият самоувереност и възможност да правят повече от две неща едновременно.

Историята на менталната аритметика

Цели и резултати

Целта на менталната аритметика е да развие едновременно двете полукълба на детския мозък и да го научи бързо да изчислява сложни аритметични примери наум. Известно е, че  дясната половина на мозъка е отговорна за въображението, интуицията, креативността, творческите и музикалните способности. Лявата половина отговаря за логиката, скоростта на реакцията, паметта, аналитичното мислене, вниманието и концентрацията. Ако човек има използва и двете си полукълба, тогава той работи по-добре, по-лесно му е да учи, той запомня информация по-бързо и по-ефективно. Благодарение на хармоничното развитие и на двете полукълба, детето може да реши проблема по два начина: аналитичен и творчески.

След занятията по ментална аритметика при децата се наблюдава:

  • Паметта се подобрява;
  • Повишава се концентрацията и вниманието;
  • въображението се развива;
  • училищните резултати се подобряват;
  • проявяват се творчески способности;
  • подобрява се самостоятелността, отговорност и организация;
  • проявява се бързо устно смятане;
  • целият мозък се стимулира.

Историята на менталната аритметика

Академия за развитие на интелекта амакидис

Академията за развитие на интелекта AMAKids с удоволствие приема деца от 5 до 16 години, за занятия по ментална аритметика. Методиката има лиценз от Министерството на образованието в Русия, като всички учебните материали и учебниците са одобрени от техни експерти. Повече от 800 центъра вече работят в 14 страни в света.

Учениците AMAKids работят в групи до 10 души. Това ни позволява да намерим индивидуален подход към всяко дете. Групите се формират по възраст: Малки (5-6 години), средни (7-10 години) и по-големи (11-16 години). Занятията се провеждат в два урока по 35 или 45 минути, в зависимост от възрастта на децата.

Въпреки факта, че в Академията за развитие на интелекта AMAKids се провежда веднъж седмично, детето трябва да се упражнява у дома всеки ден. За целта нашите специалисти са създали уникална онлайн платформа, на която може да се правят домашни задания, да следите рейтинга на детето, да се състезавате с други деца и да участва в олимпиади.

Менталната аритметика на AMAKids е основата за успешната подготовка и учене в училище, както и гаранция за успешно бъдеще на вашето дете!